Pytania czytelnikow

Czy jak sie jest dawca organow to cialo nadaje sie do wystawienia w otwartej trumnie?
Tak, w takim przypadku jest tylko wiecej dla nas pracy bo trzeba zastosowac troche inny rodzaj balsamowania. Czasami brane sa tylko niektore organy a czasami nawet kosci czy skora, ktora jest bardzo potrzebna dla osob z poparzeniami. My mamy specjalne srodki oraz pomoce aby takie cialo przygotowac do ubrania i wystawienia, i nikt nawet nie rozpozna ze dana osoba byla dawca organow.

Na ile czesci mozna podzielic prochy skremowanej osoby?
Prochy moga byc podzielone w USA na tyle czesci ile rodzina sobie zyczy. Czesto nastepuje podzial prochow w przypadku gdy rodzina chce miec pochowek w Ameryce i w Polsce, dzielimy wtedy na dwie urny. Urna z prochami do Polski musi miec kompletna dokumentacje pozwalajaca na wywoz z USA i pochowek w Polsce.

Czy mozna sprowadzic prochy do Ameryki z Polski na pochowek w Ameryce?
Tak, jezeli prochy pochowane sa na cmentarzu w Polsce to trzeba przeprowadzic najpierw proces ekshumacji a nastepnie zrobic dokumentacje na wywoz z kraju.

Czy ja moge otworzyc fundusz pogrzebowy dla moich rodzicow bez ich wiedzy?
Tak, fundusz moze otworzyc kazdy i dla kazdego.

Moja mama ma zaplacony pogrzeb w domu pogrzebowym, ale po zmianie wlasciciela ona teraz nie chce miec tam pogrzebu. Czy ja moge ten kontrakt przeniesc do innego domu pogrzebowego?
Tak, oczywiscie. Jezeli ktos sie krepuje to nie ma przeszkody zeby zrobic pogrzeb w innym domu pogrzebowym poniewaz pieniadze pobiera z konta funduszu ten dom pogrzebowy ktory pogrzeb ogranizuje i sklada wniosek. Moze sie rowniez okazac ze w innym domu pogrzebowym mozemy dostac lepsza usluge za te same pieniadze.

By izabelafuneralservice

2 comments on “Pytania czytelnikow

  1. Jeżeli w moim rodzinnym grobie pochowana jest w trumnie moja babcia i mój narzeczony skremowany w urnie, to czy matka mojego narzeczonego może przenieść go do innego grobu bez mojej zgody?

  2. Witam.
    Dziękuję za szybką odpowiedź i proszę o jeszcze jedną.
    Mianowicie, jeśli ja wykupiłam plac i pochowałam tam babcię 10 lat temu, opłacajac wszystko, to jeśli narzeczony został pochowany tam półtoraroku temu, to kto jest dysponentem grobu. Wiadomo, że przy kolejnym pochówku należy uiścić opłatę. Kiedy on był chowany opłaciła to jego mama, ale ja musiałam wyrazić na to zgidę. Chodzi mi o to, czy teraz gdyby chciała tam kogoś pochować, to czy potrzebuje mojej zgody.
    Bardzo proszę jeszcze o tę jedną odpowiedź.
    Grób jest w Polsce.
    Pozdrawiam,
    Ela.

Leave a Reply

