Ile kosztuje ekshumacja?

Ekshumacje, czyli wydobycie szczatkow ludzkich przeprowadza sie albo w celu dokonania ogledzin lekarsko-sadowych i ustalenia przyczyn zgonu albo w celu przeniesienia trumny czy urny do innego grobu. Wiele osob zrozumialo jak wazne sa ekhumacje dopiero po katastrofie w Smolensku kiedy rodziny tragicznie zmarlych nie mogly ich przeprowadzic, co bylo bardzo smutne i kontrowersyjne. Przyczyn przeniesienia do innego grobu moze byc wiele, na przyklad osoba zostala pochowana w Ameryce i rodzina jednak decyduje sie zabrac zwloki do Polski albo z Polski do Ameryki gdyz wszyscy juz wyjechali , nie beda wracac do Polski i chca miec zmarlych grob po tej stronie Atlantyku. Wszystko zalezy od nas jakie znaczenie ma dla nas grob bliskich. Zdaza sie coraz czesciej ze osoby pochowane w trumnie zostaja poddane ekshumacji, a nastepnie kremacji i rodzina zamiast trumny dostaje urne z prochami zmarlej osoby. Taka ekshumacja jest rowniez robiona gdy chcemy miec wiecej miejsc w grobie rodzinnym. Coraz wiecej cmentarzy zaczyna miec problem z brakiem miejsc na nowe groby. Aby przeprowadzic ekshuacje trzeba zlozyc wniosek z powodem, musi byc zgoda cmentarza, wlasciciela grobu oraz najblizszych czlonkow rodziny. Na koszt ekshumacj sklada sie koszt dla cmentarza za otwarcie grobu, jezeli trumna byla w cementowej studzience to koszt wyjecia i usuniecia, w zaleznosci od kondycji trumny, bo jezeli jest zardzewiala czy zbutwiala trzeba zakupic nowa (wedlug powiedzenia „co tanie to drogie”, bo trzeba bedzie drugi raz kupowac trumne) oraz koszty na nowym cmentarzu czy w krematorium. Jezeli osoba jest pochowana w grobie zbiorowym, bo bylo taniej to aby dokonac ekshumacji musza sie zgodzic rodziny wszystkich osob ktore sa w tym samym grobie. Dlatego gdy planujemy pogrzeb warto czesto pomyslec czy to bedzie juz stale miejsce spoczynku czy tylko na jakis czas.

Ekshumacja

By izabelafuneralservice

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s